2010. május 13., csütörtök

Motivációs ötletek semmihez sincs kedvem napokra


Sziasztok, 

szerintem mindenki jól ismeri a fenti érzést. Egyszerűen vannak olyan napok, amikor semmihez sincs kedvünk, eddzeni vagy tornázni végképp nincs. Összegyűjtöttem olyan ötleteket, amelyek segíthetnek kimászni a gödörből, és újabb lendültetet adhatnak a következő eddzéshez. 
Természetesen mindet teszteltem magamon. 

1. Sikertörténetek

Szinte minden edzésformához tartozó oldalon vannak fent sikertörténetek (success story/ testimonials). Nincs ez másképp a t-tapp oldalon se, de amit ennél is motiválóbbnak tartok az a beacbody-s oldal. Ott nemcsak arra találtok képeket, hogy milyenek voltak előtte és milyenek lettek utána a delikvensek, hanem azt is, hogy melyik programmal érték el a formát. Aki kicsit is ismeri ezeket a programokat, az nem fog meglepődni, hogy a 100-as Clubba (ők több, mint 100 pound, azaz kb 45 kilót leadók csoportja) tartozók között a legtöbben Tony Horton edzéseit következetesen végzők kerültek.
Amiben ez engem motivál: egyrészt az, hogy igenis a sok túlsúllyal rendelkezők is le tudnak fogyni egészségesen, másrészt, ha nekik sikerült, akkor nekem is fog. :)

2. Képek

Senki nem ijedjen meg, nem vagyok annak híve, hogy tegyünk ki egy vékonyabb időszakból származó képünket a hűtőajtóra, mert az majd motivál. Nekem ez nem jött be. Lehet azért, mert vékony utoljára 14 évesen voltam, és kicsit nehezen tudom elképzelni, hogy megint úgy nézzek ki, tekintettel arra, hogy azóta az arcberendezésem is más formát öltött.
Szóval csináltam magamnak egy olyan képösszeállítást, amely csak motiváló képeket tartalmaz. Lehet ezt úgyis csinálni, hogy kitesszük otthon a falra, vagy úgy hogy háttérképnek telefonra, számítógépre. Nálam az a megoldás nyert, hogy egy számítógépes alkalmazás fél percenként váltja a képeket, ez a háttérben fut, tehát nem zavar, ha épp dolgozom, de ha csak egy pillanatra is odanézek, látom, hogy miért tornázom mindennap (kivéve most, amikor éppen beteg vagyok), mi az amit el tudok érni. Vannak közte egészséges táplálkozást motiváló képek, vannak jógát, t-tappot, vagy csak simán átalakulást mutató képek is. Nekem ez egy mindennapi megerősítés. 

Ha lenne mégis egy kép, amit kiragasztanátok motiválásképp a hűtőre, akkor ezt javaslom (forrás: adidas):


3. Kedvencek

Szerintem mindenkinek van olyan kedvenc színésze, esetemben színésznője, akire szívesen hasonlítana. Sokan mondják, hogy mi nők olyanok vagyunk, ha látunk egy nálunk sokkal csinosabb nőt, akkor elkezdjük keresni benne azt, ami nem tetszik rajta, majd ha esetleg ketten-hárman vagyunk, akkor egymásközt cikizni kezdjük. Nos, én nem igazán tartozom ebbe a csoportba, ehelyett én azt szoktam csinálni, ha látok egy olyan nőt, és most mindegy, hogy a metrón vagy egy filmben, akit csinosnak tartok, megnézem, mi az ami tetszik rajta, és elgondolkodom hogyan tudnék hasonlatossá válni. Pl ha jó lába van, mindig az jut eszembe, hogy na igen, ha többet dolgozom lábra, akkor majd az enyém is ilyen formás lesz. 
Engem elég sok film tud motiválni, pontosabban a benne szereplők. 


4. Videó megosztók

A videómegosztókon találni motivációs videókat fogyni vágyóknak, gödörbe kerülés esetén tudom javasolni ezek megtekintését. 

5. Társ a fogyásban

Szintén sokat tud segíteni, ha van valaki, akivel meg tudjuk osztani a fogyás nehézségeit, és itt most elsősorban nem családtagokra, barátokra gondolok, hanem olyanokra, akik szintén ebben a cipőben járnak. Sokszor beszélgetek erről barátokkal, de mindig jobban motivál, ha olyanokkal tudok beszélni erről, aki szintén napi szinten találkozik a megkísértésekkel, a gödrökkel. 

6. Edzésprogram és kiegészítő

Ha az ember lánya/fia előre megtervezi, hogy mikor és mit fog mozogni, akkor pár nap után már örömmel fogja látni, hogy hoppá tegnap is, meg tegnapelőtt is, meg előtte is megcsináltam sikeresen az edzést, na nehogy már a mai nap maradjon ki. 
Erre én a legegyszerűbb módszert választottam egy excel táblát. Ebben vezetem azt is,hogy mikor mozgok és mikor nem, valamint a súlyváltozásokat, cm változásokat is. Az edzésterv részét kinyomtatom, és nálam ez megy a hűtőre. Ott mindig szem előtt van, és jó érzés ránézni, hogy teljesítettem a napi kvótát.

Van nagyon sok olyan fitness program, amelyek segítségével nemcsak az edzéstervet, hanem a bevitt kalóriákat is lehet kontrollálni. A 10 legjobb ilyen szoftvert itt találjátok meg. Vannak telefonra is ugyanilyen szoftverek. Ezek költséges verziók, ennél sokkal egyszerűbb mindezt vagy egy naplóban/füzetben vezetni vagy excelben, abban is lehet diagrammokat készíteni, hogy szépen látszódjon a fejlődés.


Ezek jutottak eszembe, de amint újabb ötletem támad megosztom veletek.

Egészségben, mozgásban és egészséges ételekben szép napot nektek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

Free Blog Counter