2010. május 7., péntek

Életmódváltás- motiváló rásegítés


Most több olyan módszert mutatok be, amelyek elősegíthetik a fogyást. 
Elsősorban olyanoknak ajánlom, akiknek kell egy kis pszichés rásegítés, vagy épp motiválás. Mindegyiket kipróbáltam, és azt vettem észre, hogy valami, ha egyszer épp nem segített, akkor lehet egy másik szakaszban épp az vitt előbbre. A rendszeresség itt is alapelv.

Kezdjük az EFT-vel, az Érzelmi Felszabadítás Technikával. Ez kíván minimális aktivitást, gyakorlatilag hasonlóan az akupresszúrához, testi és lelki gyógyuláshoz vezet, energia egyensúlyt állít helyre. Két útja van, és több változat hozzá. Teljesen pontos leírást a honlapon találtok róla. Ami engem illet, a pozitív kopogtatást csinálom, tehát csak pozitív állításokat kopogtatok be, mert ebben hiszek. Főleg étvágy csökkentésben segített nekem eddig ez a módszer, valamint kedélyjavításban, ami életmódváltáskor szinte a legfontosabb, hogy ne menjünk családtagjaink agyára. 

A következő, az eddigi számomra legkedvesebb, a legtöbbet hallgatott. Dr. Domján László: Fogyás mobillal és cd-vel. Egy egy agykontrollos anyag, de mivel lázadó vagyok, véletlenül sem úgy használom, ahogy elő vagyon írva. Sokszor mosogatás, főzés, vagy akár eddzés közben hallgatom. Nekem könnyebb így ellazulni, mintha meditálnék, ahhoz kicsit pörgősebb vagyok.
Tehát számomra ő a legmotiválóbb, ez egy tényleg jól összerakott anyag, nincs benne olyan rész, amivel ne értenék egyet. Most kifejezetten csak a meditációs anyagról beszélek és nem a könyvről. Azt gondolom, kb akkor kezdtem el áttérni az egészségesebb étkezésre, amikor ezt kezdtem hallgatni. Ezt akkor szoktam főként hallgatni, ha érzem, kezdek mélyre kerülni és kell valami, ami felemel. 

Paul McKenna: Le tudlak fogyasztani: nos ezzel már vannak gondjaim. Kálid Artúr hangja a cd-n tényleg megnyugtató, viszont vannak olyan negatív állítások a felvételben, amelyekkel egyszerűen képtelen vagyok azonosulni, így ezt két-három meghallgatás után felejtős kategóriába tettem. 

Egyszer megvettem egy olyan dvd-t, amelynek Fogyás diéta nélkül a címe, elméletileg hipnoterápia. Gyakorlatilag ez is inkább agykontroll-szerű hanganyag. Itt idegesített a magyarhang, de alapjaiban jól van összeállítva. Itt is elhangzik egy-két negatív állítás, az egész főleg arra irányul, hogy mindent ehetünk, de mértékkel, a hipnózisnak nevezett ak-s meditációja is erre irányul. Őszintén ezt se hallgatom sűrűn. Paul McKenna-s anyaghoz hasonlóan ritkán hallgatom.


A meglátásom az a fenti módszerekkel kapcsolatban, hogy tévhitekbe senkinek sem szabad esnie. A fogyás logikus menete, és EGYETLEN MÓDJA, a növelt kalóriaégetés, csökkentett kalóriabevitel. Emellett szükség van még motivációra, és ebben már nagy segítséget jelenthetnek a fenti anyagok. De önmagukban ezektől senki sem fog lefogyni, illetve természetesen lehet, hogy fog, csak nem egészségesen. Ha valaki már sokszor próbálkozott a fogyással, az tudja,ennek tényleg fejben kell ennek eldőlnie, és nem szabad egyszerre változtatni mindent. Ha koplalunk, izmot vesztünk, és tönkretesszük a testünket, arról nem beszélve, megereszkedik a  bőr. 
Ahogy nem 10 nap alatt híztunk el a fogyást sem 10 nap alatt fogjuk elérni ( kivéve, akin csak 1-2 kg van pluszban, de én most arról beszélek, akiknek hozzám hasonlóan több 10 kg van). 

Remélem, mindenki megtalálja  a maga útját ebben a nehéz kihívásban. 

Napról-napra fittebben, motiváltabban. :) 



Napsütéses szép napot a lelkekben! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

Free Blog Counter