2010. május 1., szombat

L-carnitine

Már régóta halogatom, hogy írjak ezzel kapcsolatban, mert tudom mennyi káros bogyó, kapszula, és egyéb módszer van már a piacon, ami rossz fényt vet azokra is, amelyek amúgy tényleg hasznosak.

Az életmódváltás témakörét érintő tanulmányok száma szerintem már több tízezerre tehető. Sokszor fogyókúrás csodabogyókról is készítenek tanulmányokat.
A legjobb tudomásom szerint egyetlen olyan összetevőt találtak eddig, amely konkrétan, ténylegesen a zsírbontást segíti elő, ez pedig a szervezetünkben is megtalálható L-carnitine. Van, akiknek nem ajánlott, nekik érdemes háziorvossal konzultálni erről: terhes és szoptató nők, máj-, vese-, pajzsmirigy- és cukorbetegek. Sok fogyibogyóban benne van összetevőként.

Alapismertető róla itt.

Akkor most jöjjön a lényeg, a jótékony hatások:
- szív és érrendszer működésére jótékony hatása van
- szívizomzat oxigénellátását segíti
- koleszterin anyagcseréjét elősegíti
- antioxidáns hatású
- krémekben ha van: hidratálja a bőrt, nagyon jó a narancsbőr ellen, segíti a bőrmegújulását.
- öregkori demenciában jótékony hatású,
- csökkenti a perifériás érbetegség tüneteit,
 - férfiaknál a potenciára van jótékony hatása

A sportoláshoz kapcsolódó jótékony hatások:

aktív zsírégető és segíti az edzés utáni regenerációt, izomláz csökkentését.

Saját tapasztalatok:
már évekkel ezelőtt szedtem sportoláskor. A sportolás előtt bevitt l-carnitine után jobban bírtam a mozgást, és kevésbé volt izomlázam még erősítő edzésnél is, viszont jobban izzadtam. Látványosabb volt a fogyás, gyorsabban szabadultam meg a zsíroktól és kilóktól is (testzsír érték alapján).

A teljeskörű tájékozódáshoz az alábbi két linket ajánlom, mert tanulmányokkal, felmérésekkel egybekötött cikkek, sok felmerülő kérdést tisztáznak (mindkettő a saját terméke révén, én persze egy harmadikat használtam):

http://www.carnipure.hu/karnitin/karnitin/mi_az_l-karnitin_/alkalmazasok.html

http://shop.builder.hu/enciklopedia_reszletes.htm4?id=50

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

Free Blog Counter