2009. november 4., szerda

T-tapp új nézőpontból

Ma volt a hétvégi tréning utáni első t-tapp tornám.

A hétvége után már arra rájöttem, ha maximalista formám kívánom hozni továbbra is, akkor sokmindenen változtatnom kell. Ilyen többek között a mozgáshoz, főképp a tapp-hoz való hozzáállásom.
Akármilyen furán is hangzik lassítanom kell.
Szuperek a megtalálható anyagok, szuperek a leírások és tanácsok, de mégsem tökéletesek számomra.

Most, hogy jobban, pontosabban tudom kivitelezni Kat ( a tréner) javításaival a mozdulatokat, az alapállásokat, a mozdulatsorokat, a feszítéseket, szóval most, hogy pontosabban tudok t-tapp módon mozogni, így már nem tudom követni a dvd-s mozgásokat. Inkább leírom egy papírra a sorrendet, mert azon ugyebár tilos változtatni, max kihagyni lehet belőle, de felcserélni nem, szóval leírom, és saját tempómban haladva csinálom. Így tuti nem 15 perc lesz, de inkább legyen akár többszöröse is időben, mintsem végezzem felületesen. Gondolom, akkor már a hatékonyság sem ugyanaz.

Tudom, ez most ideiglenes állapot, amíg a testem is megtanulja ezt a nagyon összetett összpontosítást, aztán már könnyebben megy majd a dvd követése, és akkor már csinálhatom abban a tempóban, de addig nem. Most tanulni kell, lépésről-lépésre. Talán most válik csak igazán érvényessé a kevesebb több.

Úgy döntöttem ebben a tanulási folyamatban inkább a rövidebb edzéseket választom, és azokat csinálom meg az én saját tempómban.

Mindezekre azután jutottam, hogy ma megcsináltam a bwo+ -t és sokszor idegesített közben, hogy mivan, ha nem pontos a tartásom, vagy, nem feszítek eléggé itt-ott. Már a tréning után is sejtettem, hogy ezt a változtatást meg kell lépnem, éppen emiatt összeállítottam magamnak egy heti 3 alkalomból álló edzéstervet, melyek közül egyik nap álló gyakorlatokat végzek, pl bwo+; míg a másik két napon talajgyakorlatokat.
S a hét minden napján fogom csinálni az oip és hf gyakorlatokat. Ezek speciális "has laposító" gyakorlatok. Akit ez bővebben érdekel az alábbi linken megtalálja a leírását: http://www.t-tapp.com/articles/flatstomach/index.html
Megvallom őszintén én tartottam ettől a gyakorlattól, de Kat ellenőrzése alatt megtanultam megcsinálni (messze nem bonyolult, csak én paráztam túl), és látszik a hatása eléggé gyorsan. :)
Annyi titkot még elárulok, hogy ezt érdemes elalvás előtt megcsinálni.
Este még én is megcsinálom. :)

Ha van kedvetek velem, vagy más tappogókkal beszélgetni, akkor itt megtehetitek:
http://fokuszpont.forumx.hu/


Napról napra fittebben és derűsebben. :)


5 megjegyzés:

  1. Igen, az OIP nekem is olyan körülményesnek tűnt, hogy mit nyomkodjak hova....és így, hogy láttam Kat-nél, már sokkal könnyebb! Ez volt az egyik mumusom, a másik a TTT, ezeken javítani kellett, vagy rájönni, hogyan.
    És mennyivel fárasztóbb saját tempóban csinálni a BWO-t, ugye? Kb dupla idő alatt csináltam meg, de nézegettem közben a videót, hogy akkor hogy is....és ezen még lassíthatok és akkor egyszercsak elérem a "superslow"-t.

    VálaszTörlés
  2. a TTT nekem nem volt mumus, csak amikor már a magánóra volt, ott kiderült egyik oldalra nem csinálom olyan jól,mint a másikra. :)Szóval azon van mit gyakorolni. :)

    VálaszTörlés
  3. De sajnálom, hogy nem tudtam magánórára menni.

    Jaj, és annyiszor mondani akartam már:
    Köszi, hogy gondoltál rám és hoztál még egy flakon vizet! :-)

    VálaszTörlés
  4. majd legközelebb biztosan sikerül neked is eljutni. :)

    A víz meg nekem nem volt gond. :) Befért a kocsiba. :)

    VálaszTörlés
  5. szia,
    pollinak is irtam mar, es Toled is azt kerem, ird le nekem, legy szives, hogy kell ezt az OIP-t csinalni. ugy, ahogyan tapasztalatbol csinalod!
    oximoron69 at gmail dot com
    koszonom!

    VálaszTörlés

 

Free Blog Counter