2009. szeptember 3., csütörtök

Tony Horton izzasztó tréningje

Ma úgy döntöttem, visszanyúlok egy kicsit a régi tornákhoz is, nehogy már féltékenyek legyenek Teresára. :)
Szóval elővettem Tony Horton 10 perceseit, amelyek célzottan 1-1 testrésze irányulnak: popsira, hasra, karra és combra. Ez 4 x kb 10 perc. Ehhez hozzátettem bemelegítésnek a tappos bwo+ -t.
Hihetetlenül megdolgoztattam az izmaim, nagyon-nagyon jól esett.

Szóval Tonyról. Ő egy sokak által jóképűnek nevezett pasi ( nekem inkább a mackók jönnek be), aki 50 éves, de szerintem egyáltalán nem látszik rajta. De most inkább nem róla írnék, hanem a tornáiról.
A 10 perces tornákat amikor csinálom, már vége van, és csodálkozom, jééé, ennyi volt? Aki ezután a költői kérdés után azt gondolja, hogy ez azért van, mert könnyűek lennének. Az ő titka abban rejlik, hogy bár hihetetlenül megdolgoztatja az izmokat, mégis mindig időben vált. Több módon dolgoztatja meg az izmokat, és 8-10 ismétlésnél nem csinálunk többet. Mégis nagyon hatékony, és mire a végére jut az ember lánya meglepődik, hogy jééé vége, de az izmokban érezni azt a kellemes fáradtságot. DE. Nyújtani mindig kell a végén, mert különben másnapra izomláz várható. :) Tony tornáiban jó, hogy csinálhatom lassabban is, mint ők a képernyőn, akkor is hatékony, ha megállítom és pihenek 1-2 percet, és folytatom, akkor is hatékony. Ha mindeközben esetleg még nyújtok is, akkor még jót is teszek magamnak, és könnyebb lesz a folytatás. :)

Ha már izomláz: az izomlázról annyit szeretnék már most megjegyezni, hogy téves a nézet, hogy az izomláz jó dolog vagy hatékony. Az izomláz az izomrostok apró sérülését is jelenti, ami semmiképpen sem jó. Ennél jobban kell figyelni a testünk jelzéseire, torna közben a pause gombot nyugodtan megnyomni, ha szükségét érezzük.

Úgy érzem, visszatérek kicsit hosszabban is Tony anyagaihoz ( a tappogás mellett), mert jól esik ez a fajta mozgás is. :)

Annyi fejlemény azért van, hogy a tappogás meghozta azt az eredményt, hogy a tonys tornákat is tappogós alapállásban csináltam, hiába no, a billentés, térdrogyasztás már automatikus. :)

Mozgásos szép napot mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

Free Blog Counter