2009. július 22., szerda

Tapasztalatok a Tappogásról, avagy az Instructional 2 végrehajtásának élményei

Tegnapi nap óta még szívesebben tappogok, és látom, ez a szerelem nemcsak fellángolás.

Korábban csak néha-néha mozogtam, és méginkább csak néha-néha tappogtam. Aztán valami megváltozott jó irányban a kis bucimban, és tegnapelőttig számolva 7 egymás utáni napon megcsináltam a basic workout-ot. Aki tappogott már valaha tudja, hogy 15 perc alatt mennyire hatékonyan le lehet izzadni és, hogy napi 15 perc mozgás mennyire sokat jelent a testnek. Ja, és a 7 napból az egyiken dupláztam is (ezért Teresa anyánk haragudna, mert nem igen javasolja hogy dupla eddzést csináljunk).
Szóval már tegnapelőtt kacérkodtam egy merész gondolattal, majd tegnap reggel tovább kacérkodtam, és végül döntöttem. Többszöri megnézés után úgy döntöttem kipróbálom a Tapp Instructional 2 Begginer fejezetét. Ez egy röpke 52 perces torna, amelynek végére úgy néztem ki, mint aki éppen megfürdött. A csoda számomra az volt, hogy végig tudtam csinálni. Eleve úgy van összerakva, hogy bizonyos gyakorlatok után víz szünetet tartunk, ami nem több 10 mp-nél, de ilyenkor van lehetőség szusszanni, de ami még fontosabb inni. Ez nagyon fontos szerintem minden mozgásnál, kiváltképp így nyáron. Biztos vagyok benne, hogy ezek is segítettek, hogy végig tudjam csinálni anélkül, hogy rosszul legyek.

Jó is volt, hogy megcsináltam, mert a basicben látott gyakorlatok egy részét úgy gondoltam, végre jól csinálom, majd most mivel ebben is benne voltak, rá kellett döbbennem, hogy még mindig van min javítani. Viszont megint találtam sok új kihívást benne, tehát megunni még mindig nem tudom. :)
Hasonló lesz úgy nézem a fejlődési vonal a basichez képest, először örülök, ha a mozgások sorrendjét megtanulom kivitelezni, aztán jöhet a precíz kivitelezés.

Viszont hacsak nem maratont csinál az ember (mondhatni bootcamp-et), akkor teljes edzést (ez annak számít) csak max másnaponta szabad csinálni. Mivel egyelőre nem vagyok még fittnesslady így a koncepcióm: egy nap istructional (52 perc eddzés), két nap basic (15 perces), és így tovább. Aztán majd augusztusra tervezek egy 14 napos bootcamp-et, de majd az még a távoli jövő. :)

A tegnapi eddzés után másfél órával még mindig kellemes remegés volt a lábaimban és karjaimban, és kellemes fáradtság öntötte el a testem, mint egy egészen más fajta mozgás után (csak ahhoz tartozik egy örömmámoros kábulat is, mondhatni rózsaszín köd is), de ahhoz már ki kellene rakni a 18-as karikát. ;)

Voltam korábban párszor kettlebell eddzésen, ami bár nagyon tetszett, mégsem lettem rendszeres látogatója az eddzéseknek. Az azért látszik, hogy Teresa sokat tanult az oroszoktól, mert bizony sok olyan mozgást találtam benne, ami onnan származik. A kettlebellről félmondatban csak annyit, hogy oroszok által kifejlesztett elsősorban prevenciós mozgásforma, súlyokkal végzik, és csak látszólag gyúrós torna, valójában az is arról szól, mit tudunk kihozni magunkból. Erről majd egyszer részletesebben írok.

Szóval még mindig mindenkinek azt tudom javasolni, a tappogás az a mozgás, amit érdemes kipróbálni. Már pár nap után éreztem a hatását, de pontos eredményeket majd csak a hónap végén fogok mérni.

4 megjegyzés:

  1. Kíváncsi leszek az eredményekre!
    De majd azt is írd hozzá, hogy hány alkalom tappogás van benne!

    VálaszTörlés
  2. Oldalra nem tudod kitenni a hozzászólásokat?

    VálaszTörlés

 

Free Blog Counter